عربی لهجه عراقی

عربی لهجه عراقی
از مطالب این سایت ها و وبلاگ ها استفاده کرده ایم. از زحماتشان ممنونیم

در بیمارستان

مراجعه به پزشک


مستوصف 👈درمانگاه

مستشفی 👈بیمارستان

طبیب العمومی👈 دکتر عمومی

طبیب الاسنان 👈دندانپزشک

طبیب الکسور 👈ارتوپد

طبیب العیون👈 چشم پزشک

ممرّض 👈پرستار مرد

ممرّضه 👈پرستار خانم

طبیب الاطفال 👈پزشک اطفال

طبیب امراض نسائیه👈دکتر زنان

راسی👈 سرم

یدی👈 دستم

رجلی 👈پام

قلبی/ گلبی 👈قلبم

کلّیتی 👈کلیه ام

صدری 👈سینه

یوجعنی / احس فیّ الم 👈درد دارم

یوجعنی👈 راسی

توجعنی 👈یدی

عینی 👈چشمم

اذنی 👈گوشم

بطنی👈 شکمم

ظهری 👈کمرم

ظهری👈 یوعنی

بلعوم 👈گلو

اسنان👈 دندانها

کتفی👈 کتف من

رکبتی 👈زانوی من

فکی /فچی👈 فک من

ذکام👈 سرماخوردگی

مشکله تنفسی 👈 آسم، تنگی نفس

دوخه 👈سرگیجه

عندی دوخه راس👈 من سرگیجه دارم

لعبان النفس👈 حال انسان داره به هم می خوره

(حالت تهوع دارم 👈عندی لعبان نفس)

حراره / سخونه 👈تب کردن

جالی 👈ترش کردن معده

حساسیه 👈حساسیت

تشنج العضلات👈 گرفتگی عضلات

اسهال

امساک👈یبوست

ضغط الدم 👈فشار خون

مرض سکر👈 بیماری قند

مسکن👈 آرام بخش

مختبر 👈آزمایشگاه

انجرحت 👈زخم شد

بنی سیلین

ابره /حقنه 👈آمپول

حبوب /اقراص 👈قرص

وصفه 👈نسخه

مغذی 👈سرم

دم 👈خون

عیاده 👈مطب دکتر

نظرات  (۲)

سلام عربی لهجه عراقی در تمام موقعیت ها باین صورت بگذارید عالی است

اهوایه  زین ولکن قلیله اذا ممکنه ابسطه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">