عربی لهجه عراقی

عربی لهجه عراقی
از مطالب این سایت ها و وبلاگ ها استفاده کرده ایم. از زحماتشان ممنونیم

متن شعر و ترجمه ترانه میحانه میحانه

دانلود موسیقی با صدای ناظم العراقی


میحانه میحانه
میحانه میحانه… میحانه میحانه
غابت الشمس وللحین ما جانه
حیک.. حیک بابه حیک .. الف رحمه على بیک
هذوله العذبونی .. هذوله المرمرونی
وعلى جسر المسیب سیبونی
عافت عیونی النوم .. عافت عیونی النوم
بعدک حبیبی العین ذبلانه
بلوح القدر مکتوب .. بلوح القدر مکتوب
بهجرک حبیبی الروح ضمآنه
حیک.. حیک بابه حیک .. الف رحمه على بیک
هذوله العذبونی .. هذوله المرمرونی
وعلى جسر المسیب سیبونی
ضلیت انا سهران .. ضلیت انا سهران
وارعى نجومی لیش ماجانه
واتسامر ویا اللیل .. واتسامر ویا اللیل
واجمع همومی وروحی تلفانه
حیک.. حیک بابه حیک .. الف رحمه على بیک
هذوله العذبونی .. هذوله المرمرونی
وعلى جسر المسیب سیبونی
خلى الدموع اتسیل .. خلى الدموع تسیل
من عینی دمه الروح ضمانه
واللی فدیته الروح .. واللی فدیته الروح
روحی ظلمه بسکَم خلاّنه
حیک.. حیک بابه حیک .. الف رحمه على بیک
هذوله العذبونی .. هذوله المرمرونی
وعلى جسر المسیب سیبونی



نیامد وقت دیدار؟ نیامد وقت دیدار؟
آمد غروب اما،آخر نیامد یار!
بابا دست مریزاد/هزاران آفرین به تو باد (خدا پدرتو ببامرزاد)
همین ها می دهد من را عذاب و /همین ها هم مرا کرده ست بیچاره،روی پل مسیّبم کرده ست آواره!

خواب از دو چشمم رفت،خواب از دو چشمم رفت..بعد از تو محبوبم،چشمم شده از هجر تو بی نور
این سرنوشتم بود،این سرنوشتم بود،
با هجر تو جانم شود (چون تشنگان) رنجور
بابا دست مریزاد/هزاران آفرین به تو باد(خدا پدرتو بیامرزاد)/همین ها می دهد من را عذاب و /همین ها هم مرا کرده ست بیچاره/روی پل مسیّبم کرده ست آواره!

شب تا سحر بیدار،شب تا سحر بیدار
می پرسم این بسیار،از هر ستاره من، آخر چرا پیشم نیامد یار؟!
شب همدم من شد،شب همدم من شد،می پرسد از غمهام، می گویمش تا بی رمق می افتم از پا می رود جان از تنم (انگار!)
بابا دست مریزاد/هزاران آفرین به تو باد(خدا پدرتو بیامرزاد)/همین ها می دهد من را عذاب و / همین ها هم مرا کرده است بیچاره/روی پل مسیّبم کرده ست آواره!

بگذار از چشمم سیلی روان باشد(۲بار)
خون هم شود جاری،جانم فدای او شود بگذار!
یاری که جان من باشد فدای او(۲بار)
جانم (به لب آمد)دیگر بس است (این غم) ای دوستان من را رها سازید،(با درد هجر یار)
بابا دست مریزاد/هزاران آفرین به تو باد(خدا پدرتو بیامززاد)/همین ها می دهد من را عذاب و /همین ها هم مرا کرده ست بیچاره/روی پل مسیّبم کرده ست آواره!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">